Summer is here

Livet är allt komplicerat. Och helt jäkla underbart. Ta vara på varenda sekund. Man brukar ju säga att man ska leva varje dag som om det vore den sista. Men jag har kommit fram till att det är omöjligt. Om denna dag vore min sista skulle jag inte ha städat lägenheten. Men gör man inte det regelbundet blir det smutsigt. Så om man levde varenda dag som om det vore den sista skulle uppenbarligen många viktiga saker bli ogjorda. Haha, flummsnack.
 
Denna helg har varit awesome. Det har varit sol och värme, jag vågar faktiskt säga att sommaren är här nu. Det är som att hela världen lever upp och allt känns så mycket lättare. Äntligen kan man gå i shorts och sitta ute till långt in på natten med fina vänner. Det är precis vad jag gjort i helgen. Utöver det har vi hängt i bolognern, stekt i solen, ätit jordgubbar, grillat och rockat loss på krogen. Jag har även hunnit med att laga massa god mat och baka både bröd och en kladdkaka som jag snart ska smaka på. Livet är allt härligt. Tack alla fina människor som gjort denna helg så bra! Jag kommer verkligen att sakna er över sommaren.
 
En mycket viktig detalj: Jag har färgat håret på mig själv för första gången i mitt liv. Jag har aldrig velat göra det själv för jag tyckte det verkade svårt att komma åt överallt och att det skulle bli misslyckat. Men nu jäklar tog jag saken i egna händer och det blev bra! Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Elin :D jag är så överdrivet stolt, haha.
 
 
Årets första utefrukost <3
 
 
 
Utelunch.
 
 
 
 
 
Jag och bästa Carin.
 
 
 
 
Jag avslutade denna helg med att göra hemgjorda hamburgare med coleslaw. Det blev supergott!
 
Nu ska jag ladda upp inför kommande skolvecka. Bara två veckor kvar nu, shit vad tiden flyger iväg.
 
Rock on.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback